Strategia + rebranding
Mission: Opracowanie strategii rozwoju i przeprowadzenie rebrandingu firmy.
Objective: Stworzenie narzędzi i artefaktów niezbędnych do przeprowadzenia zmian strategicznych w firmie, rozwoju zespołu i komunikowania klientom zaktualizowanej propozycji wartości.
Gdy 2 lata temu rozpoczęliśmy współpracę z zaprzyjaźnioną firmą konsultingową – Guarana Biznes – która poprosiła nas o wsparcie w opracowaniu nowej strategii, strony www i brandingu firmy, nie przewidzieliśmy, że pozornie prosty projekt przerodzi się w okazję do zbudowania partnerstwa strategicznego i współpracy na wielu płaszczyznach. Dziś realizujemy wiele synergicznych projektów i myślimy o nowych, wspólnych przedsięwzięciach biznesowych.
Jakie Lessons Learned zebraliśmy?
- Praktycznie każda firma dociera do punktu, w którym musi zmienić szaty i zakomunikować światu swoją nową tożsamość. Często myśli w kategoriach „zróbmy nową stronę www”, ale w praktyce proces zmiany wizerunku okazuje się wielopoziomowym projektem strategicznym, wymagającym synchronizacji wielu działań. Warto więc od początku rozmawiać o scenariuszu, w którym rebranding i opracowanie strategii firmy to jeden nierozerwalny proces.
- Wycenienie na starcie całości prac jest trudne, bo projekty rebrandingowe trwają często długie miesiące, podczas których otoczenie biznesowe firmy się zmienia i wpływa na oczekiwania względem rezultatów. Dlatego postawiliśmy na podejście zwinne, w którym iteracyjnie rozwijaliśmy artefakty projektowe (brief kreatywny, strukturę strony www, treści czy materiały dodatkowe), by przy określonych założeniach budżetowych, zmaksymalizować wartość dostarczoną klientowi.
- Nie warto iść na skróty – dlatego poprzedziliśmy rebranding warsztatami strategicznymi, podczas których pochyliliśmy się nad kluczowymi założeniami dot. strategii marki, sięgając do takich fundamentów organizacji, jak jej WHY, wizja, misja, wartości czy obietnica składana klientom.
- Rebranding to nie tylko praca nad brandem – to zazwyczaj okazja do uruchomienia w firmie wielu zmian, które powinny skutkować spójnością na wszystkich poziomach organizacji. Udało nam się w ten proces zaangażować kluczowych pracowników firmy, którzy dzięki temu zdobyli świadomość strategiczną i większą identyfikację z firmą.
- Praca nad nową stroną www firmy to zawsze niedoszacowane zadanie – projektowanie graficzne, tworzenie tekstów, sesja zdjęciowa, praca nad szczegółami i to z zaangażowaniem wielu specjalistów – to złożone działanie, które wymaga cierpliwości i wzajemnej życzliwości.
Dziękujemy za zaufanie, cierpliwość i wspólną pracę w ramię w ramię nad finalnym rezultatem projektu, którym jest nowa strona firmy – www.guaranabiznes.pl!