Strategia + rebranding

Mission: Opracowanie strategii rozwoju i przeprowadzenie rebrandingu firmy.

Objective: Stworzenie narzędzi i artefaktów niezbędnych do przeprowadzenia zmian strategicznych w firmie, rozwoju zespołu i komunikowania klientom zaktualizowanej propozycji wartości.

Gdy 2 lata temu rozpoczęliśmy współpracę z zaprzyjaźnioną firmą konsultingową – Guarana Biznes – która poprosiła nas o wsparcie w opracowaniu nowej strategii, strony www i brandingu firmy, nie przewidzieliśmy, że pozornie prosty projekt przerodzi się w okazję do zbudowania partnerstwa strategicznego i współpracy na wielu płaszczyznach. Dziś realizujemy wiele synergicznych projektów i myślimy o nowych, wspólnych przedsięwzięciach biznesowych.

Jakie Lessons Learned zebraliśmy?

  1. Praktycznie każda firma dociera do punktu, w którym musi zmienić szaty i zakomunikować światu swoją nową tożsamość. Często myśli w kategoriach „zróbmy nową stronę www”, ale w praktyce proces zmiany wizerunku okazuje się wielopoziomowym projektem strategicznym, wymagającym synchronizacji wielu działań. Warto więc od początku rozmawiać o scenariuszu, w którym rebranding i opracowanie strategii firmy to jeden nierozerwalny proces.
  2. Wycenienie na starcie całości prac jest trudne, bo projekty rebrandingowe trwają często długie miesiące, podczas których otoczenie biznesowe firmy się zmienia i wpływa na oczekiwania względem rezultatów. Dlatego postawiliśmy na podejście zwinne, w którym iteracyjnie rozwijaliśmy artefakty projektowe (brief kreatywny, strukturę strony www, treści czy materiały dodatkowe), by przy określonych założeniach budżetowych, zmaksymalizować wartość dostarczoną klientowi.
  3. Nie warto iść na skróty – dlatego poprzedziliśmy rebranding warsztatami strategicznymi, podczas których pochyliliśmy się nad kluczowymi założeniami dot. strategii marki, sięgając do takich fundamentów organizacji, jak jej WHY, wizja, misja, wartości czy obietnica składana klientom.
  4. Rebranding to nie tylko praca nad brandem – to zazwyczaj okazja do uruchomienia w firmie wielu zmian, które powinny skutkować spójnością na wszystkich poziomach organizacji. Udało nam się w ten proces zaangażować kluczowych pracowników firmy, którzy dzięki temu zdobyli świadomość strategiczną i większą identyfikację z firmą.
  5. Praca nad nową stroną www firmy to zawsze niedoszacowane zadanie – projektowanie graficzne, tworzenie tekstów, sesja zdjęciowa, praca nad szczegółami i to z zaangażowaniem wielu specjalistów – to złożone działanie, które wymaga cierpliwości i wzajemnej życzliwości.

Dziękujemy za zaufanie, cierpliwość i wspólną pracę w ramię w ramię nad finalnym rezultatem projektu, którym jest nowa strona firmy – www.guaranabiznes.pl!

Udostępnij artykuł:
Przemysław Skrzek
Autor:

Przemysław Skrzek

Przedsiębiorca i edukator
Przedsiębiorca i specjalista w branży IT, executive manager, praktyk nowoczesnych metod zarządzania. Pomysłodawca i animator ogólnopolskiego klastra firm informatycznych ITCorner. Certyfikowany menedżer, trener i coach biznesu, a także muzyczny… multiinstrumentalista.
wróć do góry