Metoda GRIP

Jesteśmy coraz bardziej zabiegani, a kultura “pośpiechu” (z ang. hustle culture) rozprzestrzenia się jak epidemia. Coraz więcej ludzi zaczyna poranek od sprawdzania poczty elektronicznej i wiadomości na telefonie. Jednak, czy na pewno jest to najefektywniejszy sposób na rozpoczęcie dnia?

Autor książki „Metoda GRIP – Jak pracować mądrze (i uchwycić to, co najważniejsze)”, Rick Pastoor, twierdzi, że istnieje lepszy sposób na identyfikację najważniejszych zadań, które powinniśmy wykonać danego dnia. Warto poświęcić chwilę na tę lekturę, by nauczyć się pracy w sposób bardziej efektywny i produktywny. W końcu czas to najcenniejszy zasób, który mamy!

GRIP to system

Metoda GRIP to system, który pozwala wykonywać najważniejszą pracę. Przestań się kierować tylko tym, co jest w Twojej skrzynce pocztowej czy kalendarzu, a zacznij działać zgodnie z celami, jakie sobie wyznaczasz. Zadaj sobie pytanie, co możesz zrobić dziś, aby pomóc sobie i swojemu otoczeniu. 

Jeśli czujesz się przytłoczony nadmiarem pracy, GRIP jest właśnie dla Ciebie. Ta książka pomoże Ci zapanować nad swoją produktywnością, wyznaczać cele nawet w najtrudniejszych sytuacjach i nieustannie rozwijać swoje umiejętności. Dzięki narzędziom, które już znasz i używasz, GRIP pozwala Ci pracować mądrzej i skuteczniej. GRIP to nie tylko kolejna książka o zarządzaniu czasem. To kompendium wiedzy na temat produktywności i sposobów na osiąganie celów. Korzystając z tej metody, nauczysz się myśleć szerzej i koncentrować na tym, co dla Ciebie najważniejsze. Dzięki strukturze „wybierz i zastosuj” GRIP jest łatwy do zrozumienia i jeszcze łatwiejszy do wdrożenia.

„Zlepek” narzędzi

Fani książek Davida Allena, takich jak „Getting Things Done”, “Jedna rzecz” Gary Keller i Papasan Jay lub „Praca głęboka” autorstwa Cala Newporta, też na pewno się nie zawiodą i powinni sięgnąć po „GRIP”. W książce znajdują się między innymi pomysły na planowanie bloków czasowych, tworzenie planu na cały tydzień oraz „checklisty”, które zawierają wskazówki na temat organizacji pracy na różnych poziomach, od pojedyńczego dnia po całe życie, również zespołowe (… a nawet wakacje) …

Autor opisuje w swojej książce nie tylko metody, które stosował w przeszłości i które sprawdziły się w jego przypadku, ale także systemy proponowane przez inne źródła wiedzy o produktywności. Całość doprawia historiami z firmy Blendle, w której obecnie pracuje i z powodzeniem aplikuje proponowane w książce metody. Opisane przez autora metody są łatwe do wdrożenia i wydają się skuteczne w praktyce. Rick Pastoor, skupił się na praktycznym podejściu do tematu, dzięki czemu czytelnicy mogą szybko zastosować jego metody w swoim życiu. Każdy krok jest szczegółowo opisany, a dodatkowe wskazówki i triki pomagają zrozumieć, jak można je jeszcze lepiej wykorzystać.

Po pierwsze praktyka

W książce GRIP nie ma żadnych zbędnych teorii, a autor skupia się na najważniejszych aspektach, które mają wpływ na naszą wydajność. Pastoor z powodzeniem łączy wiele różnych technik i sposobów zarządzania czasem, aby stworzyć skuteczną metodę pracy. Dzięki temu, nawet osoby, które miały trudności z poprzednimi metodami, mogą znaleźć w GRIP rozwiązanie dla siebie.

Jedną z najważniejszych rzeczy, które Pastoor przekazuje w swojej książce, jest to, że nie musimy być perfekcjonistami, aby być produktywnymi. Metoda GRIP uczy nas, jak radzić sobie z obciążeniem pracą w prosty sposób, a jednocześnie realizować rzeczy ważne dla nas i naszego otoczenia.

Innowacyjne podejście Pastoora do tematu produktywności wyróżnia go spośród innych znanych metod, takich jak Getting Things Done czy Agile. GRIP nie wymaga od nas wdrażania całej teorii od razu, można zastosować tylko wybrane elementy, aby zauważyć pozytywne zmiany.

Marzenia i pasje, a nie zadania

Wraz z praktycznymi wskazówkami dotyczącymi zarządzania czasem, autor książki skupia się również na twoich marzeniach, celach i ambicjach. Często zdarza się, że nie wiemy, dokąd zmierzać i jakie cele wyznaczyć. Pastoor wskazuje, jak odkryć swoje marzenia i jak do nich dążyć, aby cieszyć się spełnieniem swoich ambicji. Często mamy poczucie, że nie nadążamy z pracą, a nadmiar informacji i obowiązków przysłania nam drogę do realizacji celów. GRIP to metoda, która pomoże Ci uporządkować swoje zadania i wykonywać je w sposób bardziej efektywny. Dzięki temu będziesz mógł poświęcić czas na rozwijanie swoich pasji i zainteresowań.

Książka ta jest niezwykle przydatna dla zabieganych ludzi, którzy mimo stosowania różnych trików i narzędzi, wciąż czują, że nie są w stanie ogarnąć wszystkiego. Autor uprzedza jednak, że nie wszystkie wnioski zastosowania metody GRIP mogą wydawać się rewolucyjne lub odkrywcze, ponieważ dzisiaj trudno jest nas czymś zaskoczyć. Dla bardziej wtajemniczonych w tematykę zarzędzania czasem widoczny będzie pewien zlepek róznych podejść, ale trudno oprzeć się wrażeniu praktyczności tego podejścia. Warto spróbować, bo … to działa!

Udostępnij artykuł:
Maciej Gawlik
Autor:

Maciej Gawlik

Przedsiębiorca i edukator
Doktor ekonomii, trener biznesu, przedsiębiorca w branży IT. Z zamiłowania i startupowiec innowator, posiadający wieloletnie doświadczenie z zakresu analizy danych i procesów biznesowych, przetwarzania informacji oraz wnioskowania biznesowego w dużych i małych organizacjach.
wróć do góry