O dobrej rebelii

Są takie książki, podczas lektury których doznajesz olśnienia z gatunku „też tak miałem, z chęcią opisałbym podobną historię”. Tak właśnie „mam” z krótką, ale treściwą opowieścią o rebelii w korporacji – zatytułowaną „DBAM”. Jej autorzy dzielą się unikalnym doświadczeniem transformacji z kierunku ekstremalnego upełnomocnienia zespołu w pozornie tradycyjnym i nieskłonnym do zmian środowisku globalnej, korporacyjnej organizacji.

Jak zbudować kulturę organizacyjną, w której wszyscy pracownicy DBAJĄ o rozwój, wyniki, relacje z klientami i siebie nawzajem? Czy można przeprowadzić tytułową rebelię w organizacji, w której każda strategiczna decyzja wymaga konsensusu kilkunastu osób w horrendalnie długim łańcuchu decyzyjny? Dlaczego pozornie utopijne idee, zdające się nie mieć racji bytu w polskiej rzeczywistości, trafiają na podatny grunt i mogą być implementowane w sposób budzący podziw i zazdrość zagranicznych partnerów? Ta niecodzienna publikacja opowiada o tym, jak uruchomić lawinę zdarzeń, których rezultatem stały się między innymi:

  1. Postawienie „na głowie” hierarchii w firmie i uwolnienie energii drzemiącej w każdym pracowniku.
  2. Zainspirowanie dotychczasowych liderów organizacji do rozwoju i wykreowania rzeszy… nowych liderów.
  3. Potwierdzenie w praktyce skuteczności nowego podejścia do zarządzania, prowadzącego do lepszych wyników finansowych, zwiększonej satysfakcji klientów i znacznego podniesienia zaangażowania zespołu w kreowanie nowych, innowacyjnych produktów i usług.

Serdecznie zachęcamy do lektury – niech jej streszczeniem będzie definicja rebelii, na którą postawili jej autorzy i bohaterowie: „W naszym rozumieniu rebelia to bunt dobry, wynikający z wrażliwości, potrzeby serca, moralnego sprzeciwu wobec niesprawiedliwości. Rewolucja to z kolei bunt zły – to narzędzie zmiany świata na siłę, wynika z nadgorliwości i chęci zmuszenia innych, aby żyli, postępowali według danej wizji świata. Nam udało się przeprowadzić rebelię. Był to wyraz niezgody na niedoskonałość dotychczasowego stylu pracy.”

Udostępnij artykuł:
Przemysław Skrzek
Autor:

Przemysław Skrzek

Przedsiębiorca i edukator
Przedsiębiorca i specjalista w branży IT, executive manager, praktyk nowoczesnych metod zarządzania. Pomysłodawca i animator ogólnopolskiego klastra firm informatycznych ITCorner. Certyfikowany menedżer, trener i coach biznesu, a także muzyczny… multiinstrumentalista.
wróć do góry