AGILE Music – lesson learned

Przygotowując i prowadząc warsztaty Agile Music zmierzyliśmy się – jak w soczewce – z wieloma klasycznymi wyzwaniami „entrepreneurskimi”. Zaczęliśmy od koncepcji produktu, następnie iteracyjnie doskonaliliśmy nasz pomysł, weryfikując wiele hipotez. Wyszliśmy z produktem na rynek, by za chwilę skorzystać z tego, czego się nauczyliśmy.

Chcielibyśmy podzielić się tą przygodą – w niniejszym cyklu opowiemy m.in o takich aspektach, jak :

STRATEGIA –  Jak budowaliśmy naszą strategię produktową? Jak udało nam się stworzyć innowacyjne rozwiązanie? Dlaczego warto prototypować?

MODEL BIZNESOWY – Jak weryfikowaliśmy nasz model biznesowy? Jak zdobyliśmy pierwszych „early adopters” i skorzystaliśmy z ich pomocy do rozwoju produktu? Czy warto od początku dbać o potrzeby różnych grup interesariuszy?

KLIENCI – Kto jest naszym klientem? Jak testowaliśmy „pricing” i tworzyliśmy synergie (poprzez m.in. skuteczny barter z partnerami)?

SZANSE – Jak wykorzystać pojawiające się niespodziewane szanse? I jaka niesamowita historia kryje się za gościem specjalnym, który nieoczekiwanie pojawił się na planie teledysku „Początek”?

ZESPÓŁ – Jak zbudowaliśmy skuteczny team od zera? Jak udało się wzbudzić zaangażowanie? Jaka jest rola przywództwa, a zasadzie jego różnych „barw”?

ZARZĄDZANIE –  Jak poradziliśmy sobie z deficytami zasobowymi? Jak udało nam się zakrzywić czasoprzestrzeń? Czy komunikacja miała wpływ na finalny kształt produktu?

Sporo rozmaitych zagadnień – w kolejnych postach będziemy je sukcesywnie przybliżać. Stay tuned!

 

Udostępnij artykuł:
Przemysław Skrzek
Autor:

Przemysław Skrzek

Przedsiębiorca i edukator
Przedsiębiorca i specjalista w branży IT, executive manager, praktyk nowoczesnych metod zarzadzania. Pomysłodawca i animator wrocławskiego klastra firm informatycznych ITCorner. Certyfikowany menedżer, trener i coach biznesu, a także muzyczny… multiinstrumentalista.
wróć do góry