Warsztaty strategiczne
Mission: Warsztaty strategiczne i finansowe w firmie usługowej.
Objective: Wypracowanie założeń strategicznych i poprawa świadomości finansowej w firmie usługowej.
Mieliśmy w ostatnim czasie przyjemność pracować z kolejnym klientem z branży usługowej, który szukał inspiracji i nowego pomysłu na siebie. Niby wszystko działa, ale zawirowania rynku zaczęły niepokoić liderów organizacji w odniesieniu do jej przyszłości. W związku z tym poprowadziliśmy w parze warsztaty strategiczne dla zespołu liderskiego klienta. Skorzystaliśmy z modelu CRUX Richarda Rumelta, szczególnie skupiając się na przygotowaniach do etapu wstępnego – DIAGNOZY sytuacji i kluczowego wyzwania.
Następnie pracowaliśmy nad wypracowaniem koncepcji rozwiązania (pokonania wskazanego wyzwania) i zaplanowaniem spójnych działań (wdrożeniu i operacjonalizacji strategii). Drugim elementem szkoleń było zwiększenie „inteligencji finansowej” w firmie, by racjonalne finansowo decyzje zapadały jak najniżej w organizacji. By każdy rozumiał identycznie język finansów i analizował swoje wyniki zgodnie ze wspólnie ustalonym standardem.
Jakie Lessons Learned zebraliśmy?
- Nawet bardzo świadomi przedsiębiorcy potrzebują czasami nowego spojrzenia na swój biznes. Wysłuchanie perspektywy pracowników i niekiedy dość prowokacyjnych spostrzeżeń moderatora może dać więcej, niż kurczowe trzymanie się obranego dawno temu kursu. Do tego zmieniając perspektywę innych, zmieniasz własną! Pomaganie innym daje ogromnie dużo w kontekście własnego biznesu.
- Dobre przygotowanie, planowanie i “rozpoznanie w terenie” pozwala na stuprocentowe skupienie na “misji” i osiągnięcie wyższej jakości.
- Diagnoza organizacji z wykorzystaniem AI. Każdy myśli, że wiedzę i doświadczenie trudno podrobić. To prawda, ale wsparcie przetwarzania ogromnych zestawów informacji jakościowej, w formie tekstu, aż prosi się o wykorzystanie AI. Nasz eksperyment z użycia AI do analizy wywiadów i ankiety diagnostycznej wielu osób z organizacji klienta pokazał zupełnie nowe możliwości i nowy wymiar analiz: niezwykle szybki, przekrojowy, ujawniający zależności mocno ukryte przed okiem analityka.
Dając, otrzymujesz znacznie więcej w zamian. Niby banał, ale w tym przypadku solidnie potwierdzony w praktyce