Synergia „ALT”
Przedstawione w poprzednich postach cyklu „Zysk, wartość czy szczęście” trzy koncepcje – Agile, Lean i Teal – doskonale się uzupełniają. Opierają się na podobnych fundamentach: promowania dobrej komunikacji, szukania efektywności w zarządzaniu i koncentracji na ludziach. Z jednej strony skupiają się na potrzebach klientów, adaptacji do zmian, odpowiedzialności załogi i każdego członka zespołu z osobna. Z drugiej – na optymalnym planowaniu, skutecznym zarządzaniu czasem oraz analitycznym spojrzeniu na rzeczywistość. Innymi słowy – wspierają humanistyczne zarządzanie w oparciu o inżynierską obiektywność i precyzję.
Biznesowa alternatywa
Aż kusi, by znaleźć odpowiedni akronim – może ALT, od „alternative”? Niewątpliwie synergia w obszarze rozwoju biznesu (Lean), metod wytwarzania (Agile) i budowania zespołu (Teal) zaskakuje efektami nawet największych sceptyków. Różne odmiany tych koncepcji stosują dzisiaj z sukcesem najwięksi tego świata (m.in. Google, Amazon, Zappos, ING, Bosch). Ale także małe organizacje, w których takie podejście wydaje się być niemal naturalnym rozwiązaniem. Zarówno startupy, firmy IT, jak i tradycyjne, np. produkcyjne biznesy.
Nie jest to tylko mrzonka idealistów, ale bardzo głęboko merytorycznie podbudowana metoda skutecznego działania. Metoda koncentrująca się na szczęściu – zadowoleniu klientów i pracowników, a przynosząca efekty w postaci m.in. ponadprzeciętnych zysków i stale rosnącej wartości przedsiębiorstwa. Stawiamy tezę, że efektywne wykorzystanie Synergii „ALT” może stać się urzeczywistnieniem strategii win-win-win, pomiędzy klientem, przedsiębiorcą i pracownikiem firmy!