Warsztaty strategiczne

Mission: Warsztaty strategiczne i finansowe w firmie usługowej.

Objective: Wypracowanie założeń strategicznych i poprawa świadomości finansowej w firmie usługowej.

Mieliśmy w ostatnim czasie przyjemność pracować z kolejnym klientem z branży usługowej, który szukał inspiracji i nowego pomysłu na siebie. Niby wszystko działa, ale zawirowania rynku zaczęły niepokoić liderów organizacji w odniesieniu do jej przyszłości. W związku z tym poprowadziliśmy w parze warsztaty strategiczne dla zespołu liderskiego klienta. Skorzystaliśmy z modelu CRUX Richarda Rumelta, szczególnie skupiając się na przygotowaniach do etapu wstępnego – DIAGNOZY sytuacji i kluczowego wyzwania.

Następnie pracowaliśmy nad wypracowaniem koncepcji rozwiązania (pokonania wskazanego wyzwania) i zaplanowaniem spójnych działań (wdrożeniu i operacjonalizacji strategii). Drugim elementem szkoleń było zwiększenie „inteligencji finansowej” w firmie, by racjonalne finansowo decyzje zapadały jak najniżej w organizacji. By każdy rozumiał identycznie język finansów i analizował swoje wyniki zgodnie ze wspólnie ustalonym standardem.

Jakie Lessons Learned zebraliśmy?

  1. Nawet bardzo świadomi przedsiębiorcy potrzebują czasami nowego spojrzenia na swój biznes. Wysłuchanie perspektywy pracowników i niekiedy dość prowokacyjnych spostrzeżeń moderatora może dać więcej, niż kurczowe trzymanie się obranego dawno temu kursu. Do tego zmieniając perspektywę innych, zmieniasz własną! Pomaganie innym daje ogromnie dużo w kontekście własnego biznesu.
  2. Dobre przygotowanie, planowanie i “rozpoznanie w terenie” pozwala na stuprocentowe skupienie na “misji” i osiągnięcie wyższej jakości.
  3. Diagnoza organizacji z wykorzystaniem AI. Każdy myśli, że wiedzę i doświadczenie trudno podrobić. To prawda, ale wsparcie przetwarzania ogromnych zestawów informacji jakościowej, w formie tekstu, aż prosi się o wykorzystanie AI. Nasz eksperyment z użycia AI do analizy wywiadów i ankiety diagnostycznej wielu osób z organizacji klienta pokazał zupełnie nowe możliwości i nowy wymiar analiz: niezwykle szybki, przekrojowy, ujawniający zależności mocno ukryte przed okiem analityka.

Dając, otrzymujesz znacznie więcej w zamian. Niby banał, ale w tym przypadku solidnie potwierdzony w praktyce

Udostępnij artykuł:
Maciej Gawlik
Autor:

Maciej Gawlik

Przedsiębiorca i edukator
Doktor ekonomii, trener biznesu, przedsiębiorca w branży IT. Z zamiłowania i startupowiec innowator, posiadający wieloletnie doświadczenie z zakresu analizy danych i procesów biznesowych, przetwarzania informacji oraz wnioskowania biznesowego w dużych i małych organizacjach.
wróć do góry ^