Zostaliśmy oficjalnym partnerem wyjątkowego raportu - UX4IT. Jest dla nas wielka przyjemnością wsparcie tej bardzo interesującej inicjatywy. Nasi przyjaciele z wrocławskiego IDEACTO, z którymi na co dzień współpracujemy w ramach klastra ITCorner (Nikodem - serdeczne pozdrowienia!), zrobili rzecz niecodzienną. Przebadali właścicieli kilkudziesięciu firm softwarowych, pytając ich o rolę User Experience Design w tworzeniu wartości dodanej dla obsługiwanych przez nich klientów.

Branża IT jest nam szczególnie bliska, bo od prawie 20 lat jesteśmy w niej zanurzeni "po uszy". Od pracy w charakterze programistów, specjalistów i konsultantów, przez pierwsze kroki na drodze przedsiębiorczości, po kreowanie rozmaitych przedsięwzięć i biznesów. Zwieńczeniem tej drogi jest praca na rzecz rozwoju i współpracy właścicieli firm IT w ramach klastra ITCorner.

Raport ogniskuje spojrzenie na branżę IT przez pryzmat konkretnej branżowej dyscypliny. Skupia się na roli User Experience Design w procesie tworzenia rozwiązań softwarowych. Jak wartość projektowania UX postrzegają klienci i obsługujące ich firmy? Jakie są korzyści i ryzyko związane z zatrudnianiem specjalistów UX in-house? Czy nadchodzi kres generycznych software house’ów? Odpowiedzi na te pytania można niejednokrotnie ekstrapolować na inne dziedziny biznesowe.

LEANSPIN wspiera badanie UX4IT z jeszcze jednego powodu. Tak jak UX determinuje możliwość pełnego wykorzystania potencjału rozwiązań IT,  tak naszą misją jest dbanie o User Experience właścicieli i pracowników firm. By wizja i strategia rozwoju były wspierane przez kulturę organizacyjną, skuteczne metody zarządzania i ducha zespołowości, przynosząc ponadprzeciętne efekty i szczęście wszystkim zaangażowanym w ich realizację.

Serdecznie zapraszamy do lektury, a autorom i respondentom gratulujemy bardzo ciekawego opracowania!