AGILE Music – lesson learned
Przygotowując i prowadząc warsztaty Agile Music zmierzyliśmy się – jak w soczewce – z wieloma klasycznymi wyzwaniami „entrepreneurskimi”. Zaczęliśmy od koncepcji produktu, następnie iteracyjnie doskonaliliśmy nasz pomysł, weryfikując wiele hipotez. Wyszliśmy z produktem na rynek, by za chwilę skorzystać z tego, czego się nauczyliśmy.
Chcielibyśmy podzielić się tą przygodą – w niniejszym cyklu opowiemy m.in o takich aspektach, jak :
- Strategia – jak budowaliśmy naszą strategię produktową? Jak udało nam się stworzyć innowacyjne rozwiązanie? Dlaczego warto prototypować?
- Model biznesowy – jak weryfikowaliśmy nasz model biznesowy? Jak zdobyliśmy pierwszych „early adopters” i skorzystaliśmy z ich pomocy do rozwoju produktu? Czy warto od początku dbać o potrzeby różnych grup interesariuszy?
- Klienci – kto jest naszym klientem? Jak testowaliśmy „pricing” i tworzyliśmy synergie poprzez m.in. skuteczny barter z partnerami?
- Szanse – jak wykorzystać pojawiające się niespodziewane szanse? I jaka niesamowita historia kryje się za gościem specjalnym, który nieoczekiwanie pojawił się na planie teledysku „Początek”?
- Zespół – jak zbudowaliśmy skuteczny team od zera? Jak udało się wzbudzić zaangażowanie? Jaka jest rola przywództwa, a zasadzie jego różnych „barw”?
- Zarządzanie – jak poradziliśmy sobie z deficytami zasobowymi? Jak udało nam się zakrzywić czasoprzestrzeń? Czy komunikacja miała wpływ na finalny kształt produktu?
Sporo rozmaitych zagadnień – w kolejnych postach będziemy je sukcesywnie przybliżać. Stay tuned!
Udostępnij artykuł: